Oct 8, 2010

Minda kelas pertama

Mesti korang tak tahu apa itu minda kelas pertama. Minda kelas pertama merangkumi penguasaan ilmu yang tinggi, sikap proaktif, kekayaan moraliti, budaya menyumbang untuk kepentingan bersama dan pembangunan yang bersifat holistik.

Sekarang ni kalau korang tengok berita dekat tv atau baca berita dekat paper banyak betul pasal isu yang berkait dengan politik. Aku pun dah naik menyampah dengan isu-isu parti ni salahkan parti yang lain. Tak boleh ker kita semua berdamai, duduk satu meja, bincang masalah-masalah yang rakyat hadapi. Aku rasa kalau dorang ni semua bertindak macam ni barulah rakyat Malaysia ni boleh memiliki minda kelas pertama.

Aku tak nak salahkan mana-mana parti politik dekat Malaysia ni, aku cuma tak puas hati dengan sikap-sikap manusia yang gila kuasa, pangkat dan harta. Jangan la kita mencampurkan isu politik dengan isu agama. Dorang ni tak takut ker kalau Allah tu panah petir ker dekat dorang...ish3...

Aku rasa yang duduk bertikam lidah semua ni kebanyakkannya menguasai ilmu yang tinggi. Dorang ni cuma miskin dengan moraliti dan budaya saling menyumbang untuk kepentingan bersama. Dorang ni aku rasa layak dikategorikan dalam minda kelas kedua jek.

Malaysia ni aku rasa kalau semua pemimpin betul-betul memerintah untuk menjaga keharmonia rakyat, nescaya takde rakyat yang hidup mengemis ditepi jalan. Aku taknak dedahkan aktiviti-aktiviti pemimpin kita ni dalam entri ni. Aku rasa korang yang baca blog ni mesti ade internet. Korang cari la sendiri apa yang pemimpin kita dah buat. Aku nak nasihatkan kalau korang baca tu fikir dulu dan cari la sumber-sumber yang sahih supaya takde la korang nanti kena tangkap masuk tettt...

p/s: kenapa susah sgt aku nak mintak biasiswa??


2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...