Oct 22, 2010

Apa itu plagiarism?

Suatu petang di tepi tong sampah:

"Wei tongoi, ko ade buat plagiarism tak dalam report ko" soal ketot kepada tongoi..

"Ape kejadah nya plagirism tu ketot? Awat macam aku pernah dengar jek binatang tu?" jawab tongoi..

"Ko ni plagiarism pun tak tahu, plagiarism tu macam ko copy benda-benda dalam internet tu pastu ko paste dalam report ko" jawab ketot yang bengan dengan tongoi yang lembab tahap cipan..

"Ko cakap aku lembab macam cipan, ko tu lagi la bengong tahap beruk tak tau panjat pokok, awat jek ko tak cakap plagiarism tu tiru, kan senang" tongoi memarahi ketot..

Sekian...

Membazir masa korang jek baca entri aku kali ni sebab aku takde idea nak tulis apa, tapi aku nak ajar satu perkataan; plagiarism ialah meniru...

p/s: watak ini tiada kena-mengena dengan sesiapa sama ada yang masih hidup atau pun yang telah meniggal dunia...

2 comments:

  1. zzzzzzzz
    please visit http://jutawanrolution.com/khairul87.html

    ReplyDelete
  2. heh..
    suatu benda yang aku slalu wat mase kat poli dulu
    (oops! kantoi!)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...