Oct 24, 2010

Koleksi teka-teki (part 2)

Sambungan dari teka-teki aritu..

Soalan: Masa kecik dia hitam, bila besar dia putih, apakah dia?
Jawapan: Michael Jackson la der..

Soalan: Banyak-banyak ikan, ikan apa yang ada bulu?
Jawapan: Ikan duyung sebab duyung ada bulu ketiak...

Soalan: Mi apa yang warna hitam?
Jawapan: Bukan Mi Hailam tapi misai..huahuahua

Soalan: Kenapa anak babi jalan menunduk?
Jawapan: Sebab dia malu mak bapak dia keturunan babi..

Soalan: Banyak-banyak jin, jin apa boleh menyanyi?
Jawapan: Jinbara ler..

Soalan: Seorang raja dengan seorang petani terjun ke sungai yang banyak buaya, kenapa raja tu tak mati di baham buaya?
Jawapan: Raja tu mangkat di makan buaya..

Soalan: Binatang apa yang paling seksi di dunia ini?
Japawan: Zebra la sebab siang-siang hari pun pakai bra...kwang3...

Soalan: Ada 10 ekor burung, 3 ekor kena tembak, 2 ekor kena perangkap, 4 ekor kena baham, berapa ekor burung yang dapat lari?
Jawapan: Tiada...sebab burung mana lari, burung terbang jek..

Soalan: Binatang apa yang paling bodoh dalam dunia?
Jawapan: Singa la sebab janggut sendiri pun tak boleh nak potong..

Soalan: Di tembak ke lantai tapi hidung yang kena, apakah dia?
Jawapan: Kentut..sebab kentut ikut bontot, baunya ke hidung...

Ada satu teka-teki maut aku baca orang tag kat fb td...

Soalan: Ada 3 orang kawan nak sewa hotel, harga sewa RM30, setiap seorang dari mereka membayar RM10 setiap seorang. Mereka bertiga bernasib baik sebab hotel tu buat promosi  dengan kadar sewa hanya RM25. So, duit balance ada RM5, brader kaunter tu nak pulangkan balik RM5 kepada mereka bertiga, oleh sebab pening nak bahagi RM5 tadi kepada 3 orang, brader tu pun pulangkan seorang RM1 dan dia ambil RM2 sebagai tips. Jadinya mengikut perkiraan dorang bayara RM9 setiap seorang. RM9 x 3 orang = RM27 + RM2 duit tips=RM29, mana pergi lagi RM1?

Bayaran permulaan:
RM10 x 3 orang = RM30

Discount RM 5:
RM30-RM5=RM25

Brader tu bagi seorang RM1 dan dia amik RM2:
RM1 x 3 orang +RM2= RM5

Setiap orang dikira bayar RM9:
RM9 x 3 orang = RM27 + RM2 (duit tips) = RM29

Mana hilangnya lagi RM1?




p/s: selamat menjawab...

6 comments:

  1. singgit tak ilang. ade atas meja
    teet..

    ReplyDelete
  2. silap..korang 2 org cuba lg la ye..huahuahua

    ReplyDelete
  3. RM27 = RM25(sewa hotel) + RM2(tips)

    RM30 = RM27 + 1 + 1 + 1

    ReplyDelete
  4. jawapannyer...jgn kira balik...kalo kira blk mmg tk ckp...kalo kire yg rm5 jer mesti ckp...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...