Nov 14, 2010

Khas untuk penulis blog

Hari ni aku nak tulis entri kat blog aku, pikir punya pikir idea tak muncul-muncul. Aku pun merajinkan lah diri cari sumber dengan baca blog orang lain. Banyak gak blog aku baca. Dari blog personal life, kepada blog lawak, turun plak kepada blog isu-isu semasa dan pergi plak ker blog-blog bisnes. Sempat gak aku baca komen yang di post dalam setiap entri.

Dalam aku baca komen-komen yang ditinggalkan, ada gak yang aku baca komen orang kutuk-kutuk penulisan penulis blog tu. Yang aku naik hairan, kalau korang dah tak suka entri yang penulis blog tu, tak payahlah nak kondem orang tu abis-abisan. Nak lagi senang tak payah nak gatai-gatai nak baca penulisan dalam blog tu kalau tak suka.

Orang jenis ni memamg orang yang suka dengki dengan hidup orang lain. Agaknya dia tak mampu nak tulis or buat blog kot. Tu yang duk canang kutuk kaw-kaw blog orang tu.

Macam blog aku setakat ni takde kot orang komen-komen yang negatif. Tak tahu la kalau dari belakang sebab aku rasa lepas aku tulis blog ni aku asyik tersedak jek. Orang tua kata kalau kita tersedak mean ada orang sebut nama kita.

Tapi pada aku, aku ada tangan, aku ada idea, aku ada komputer, aku ada internet, suka hati jari aku la nak taip apa pun yang aku suka. Aku just nak share benda-benda yang aku rasa aku nak share.

Kepada penulis-penulis blog yang diluar sana, keep it up your work, jangan hiraukan langau-langau yang selalu member negatif feedback pada usaha kita. Marilah sama-sama kita memfofularkan penulisan blog masing-masing. Haa..da macam ahli politik bila aku dah berkata semangat.

Kalau korang terima negatif-negatif feedback dari pembaca, korang tanya balik dorang tu ada tulis blog ker. Nak bagi dia panas hati lagi, korang tahu ker macam mana nak tulis blog. Asal jangan perang saudara dalam blog sudeee..





p/s: pergi ke kedai beli cool blog, selamat berblog..

2 comments:

  1. saya sokong! suka hati la nak cakap pa tp kne tau batasan gak. x pasal2 jd raja petra plk. msuk paper, tv (wlaupon leh femes kjap)siap ade wikipedia sendrik lg..

    ReplyDelete
  2. a'ah, btui gak kena ade batasan, jgn tulis tibai jek..hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...