Nov 30, 2010

Mimpi jadi kenyataan

Minggu lepas aku ada mimpi kena gigit ular. Sebenarnya malam keesokkan nya aku mimpi plak gigi gusi aku kena cabut. Aku terbangun tengok jam pukul 4 pagi. Orang kata kalau mimpi sebelum subuh ada maksudkan.

So, aku dah rasa tak sedap hati sebab dah 2 hari dapat mimpi tak baik minggu lepas. Aku dah tahu kalau mimpi patah gigi ni mean ada sedara terdekat akan meniggal. So, aku telefon la mak aku bila hari dah siang. Aku tanya mak aku family aku semua sihat tak. Alhamdulilah semua ok.

Mak aku pesan dekat aku takde apa-apa. Tu sume mimpi jek. So, aku pun abaikan jek la mimpi aku tu. Baru kejap tadi akak aku call, dia bagitau yang Pak Teh aku baru meninggal dunia. Aku teringat adakah mimpi aku tu telah jadi kenyataan. Apa-apa pun tu semua kuasa Tuhan.

Aku rasa nak balik nak ziarah jenazah. Tapi perjalanan nak balik JB agak jauh gak. Sedih jugak pikir blaja jauh-jauh ni. Bila jadi macam ni dah susah. Tapi tu semua sudah takdir dari Dia. Semua yang hidup pasti akan mati.

Aku cuma boleh sedekahkan Al-Fatihah kepada arwah Pak Teh aku yang baru saje meninggal dunia. Semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. Amin...



p/s: takziah kepada ahli keluarga arwah di atas pemergian orang yang tersayang. Al-fatihah....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...