Dec 31, 2010

BCC (Benda campuq campuq)

Firstly aku nak ucap tahniah kepada skuad harimau muda kita yang berjaya membawa pulang piala suzuki untuk tahun 2010. Tahniah di ucapkan!

Ok..bila cerita pasal bola ni, aku saje nak teguq sikit kepada penyokong2 yang emoticon tak bertempat. Tolong la bersikap profesional sikit. Bola tu bulat, kalah menang adat permainan la. Yang media pun sibuk mengapi2 kan peminat ni, aiyooo..serupa budak kecik punya perangai la.

Kalau sebelum ni skuad kita kalah jek, ramai yang duk mengutuk. Bila dah menang sume mengaku dorang la anak Malaysia. Tapi pada aku kritikan tu perlu gak sebab kalau tak kita jadi leka. Bagi pemain2 plak syabas sebab memandang positif setiap kritikan yang dilemparkan sampai berjaya bawa pulang piala.



Ok..aku malas nak cerita panjang2 pasal bola. Ape2 pun tahniah buat Rajagopal dan anak2 buah. Korang memang Rock!. Sebab korang aku cuti arini..huahuahua.

Arini merupakan ari terakhir untuk tahun 2010. Selamat tinggal 2010 dan selamat datang 2011. Untuk tahun baru ni aku tak nak pasang azam apa2 sebab azam time maal hijrah aritu pun tak tercapai lagi. So, teruskan azam yang aritu jek. Kalo banyak sangat azam nanti orang kata 'yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran'.

Semoga korang semua ada azam untuk memperbaharui hidup korang. Jangan plak poyo jek nak pasang azam, tapi usaha xdaq. 

Teringat plak tadi aku ada tengok tv show oprah winfrey. Tetamu dia tadi salah seorang penduduk zimbabwe yang susah dulu kalanya. Dia ni dulu memang susah, tapi dia bercita-cita nak belaja sampai dapat PhD. Dia cerita mak dia suruh dia tulis ape yang dia cita2 kat kertas, pastu letak dalam tin dan tanam. 

Dengan semangat yang kuat akhirnya dapat la gak dia menerima PhD. Ok..motif dari cerita pompuan ni, setiap apa yang korang cita2 kan pasti boleh capai. Tinggal lagi nak usaha untuk dapatkan atau tak jek.

Okla..aku nak chow nak kuar berdating bersama cik koko..ngeh3..Selamat tahun baru!! Merdeka!!

p/s: Jangan la jadi seperti ayam, sebab tahi ayam hanya panas sekejap saje. Sekian. Tajuk entri takde kena mengena kepada yang hidup atau pun yang tengah koma dekat hospital.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...